Workshops

Workshop voor kinderen: ‘Help! Ik voel zoveel.’

In de herfstvakantie, op dinsdag 18 oktober, organiseer ik een workshop gericht op kinderen die (hoog)gevoelig zijn.

Voelen kun je op verschillende manieren. Je kunt iets aanraken of je kunt voelen dat een trui lekker zit, maar je kunt ook op een andere manier voelen. Je kunt voelen of het fijn is om ergens te zijn of juist niet. Of iemand aardig is of juist niet. Ook kunnen kinderen soms voelen of iemand pijn heeft en waar hij of zij dan pijn heeft. Dit noem je aanvoelen of meevoelen. Sommige mensen noemen het ook wel gevoelig zijn. De workshop gaat over dit onderwerp.
Goed voelen kan heel mooi zijn en ook handig, dit kan je helpen een goede keuze te maken. En als je goed kunt meevoelen, dan kan je bijvoorbeeld een ander kind goed helpen. Maar het is wel belangrijk dat je op een goede manier gebruik maakt van je gevoeligheid. Het is goed om alles wat je meemaakt een plekje te geven, want anders kan alles wat je voelt ook teveel worden.

Het kan namelijk ook heel lastig zijn om veel te voelen, want je voelt zo veel, je kunt het niet meer stoppen. Je hoofd kan vol raken of je wordt erg druk. Je wordt zonder reden verdrietig of erg boos. Je voelt je ‘anders dan anders’ en je weet niet waar dit nare gevoel vandaan komt, maar je hebt er wel last van.

Tijdens de workshop gaan we hiermee aan de slag! Aan de hand van verhalen gaan we onder andere creatief bezig. Als het weer het toelaat, gaan we naar het bos en de kinderen zullen te weten komen wat het is om gevoelig te zijn en wat daarbij helpend is.

Wil je weten of de workshop geschikt is voor jouw zoon/dochter? Of heb je nog een andere vraag? Mail of bel me gerust!

Vol = vol!

    Ik ben erbij! 🙂

    Workshop voor kinderen: ‘Blij met mij!’

    In de meivakantie, op maandag 25 april en op dinsdag 3 mei heb ik workshops gegeven om spelenderwijs het zelfvertrouwen van kinderen te vergroten.
    Enkele reacties van kinderen en ouders vind je hier:

    https://kindercoachpraktijksprankel.nl/over-mij/ervaringen